Jag känner mig själv väl.

Jag känner mig själv väl. Jag vet att jag inte borde ge plats åt känslor. Känslor får människor att sakta ner, skynda långsamt och fatta beslut utan tillräckligt lång betänketid. Känslor tar din makt och ger den till andra. Skapar närhet, trygghet och möjligheten att få ont. River murar, öppnar dörrar. Gör allt som borde få livet att gå fortare. Men det tar tid och rum från allt det andra. Allt det man kan fokusera på när känslor inte står i vägen. När kärleken är för hundar som dom. För alla dom andra som inte behöver fart. Som inte har ett mål. Du kallar mig rädd. Du kallar mig konstig. Jag känner mig själv och vet att jag riskerar mindre när jag håller mig undan. När jag inte behöver hoppas på någonting som jag inte kan styra har jag kontroll. När jag släpper kontrollen finns där plats för känslor.
Jag gillar inte känslor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0