Våga vara rädd?

Min bästa vän sa att det är så konstigt, att hon egentligen inte vet någonting om mig. Att hon hört mig prata om Vampyrer och T, men att hon ändå inte visste någonting.

"Du är för hemlighetsfull" Och ändå tycker jag att jag pratar för mycket om mig själv, fyller ut tystnader genom att berätta om mitt nya favoritband eller Twin Peaks.

Fast i själva verket visste jag det redan, att det inte finns någon som känner mig utan och innan, ingen som vet allt om ingenting om vad jag känner och tänker och tycker. Jag är och kommer alltid att vara för rädd för att tappa greppet och berätta för mycket, berätta sånt som kan vändas mot mig, berätta något som kan skrattas åt på fel sätt.

Varför ska man jämt behöva vara rädd? Rädd för att inte hitta någon, rädd för att falla, rädd för att förlora. Rädd för att vara rädd, rädd för att vara som alla eller ingen alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0